Problem

Jag har ett problem, ett svårt sådant. Det är dags att välja individuellavalet nu till trean. Den ligger på 200p och jag ska välja Sömnad E på 100p. Det är 100p kvar och då står jag mellan Formgivning A eller Matte C. Jag vill läsa formgivning jätte jättemycket och jag ser inte alls fram emot att läsa matte C en hel dag i veckan från 8-4. det är ju omänskligt? Enda anledningen till att jag ens funderar på matte C är för att det känns som att det kommer vara bra att ha i framtiden. Eftersom jag inte har en aning om vad jag vill göra i framtiden så skulle det kännas bra att ha så bred utbildning som möjligt så jag slipper plugga upp sen. JAG BEHÖVER HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!


Sy kläder är ju sååå mycket roligare än matte..

Kommentarer
Postat av: Frida

Hade jag varit du så hade jag valt formgivning a. Dels för att det inte är jättemånga kurser på högskolan som kräver att du har läst matte c, iofs är det inte jättemånga kurser som vill att du läst formgivning a heller..

jag hade satsat på det som jag hade tyckt var roligt, annars finns det ingen motivation till att läsa ämnet. Och man kan faktiskt läsa matte c som fristående kurs längre fram i livet om det skulle vara så, lättare att hitta mattekurser än formgivningskurser.

2011-02-03 @ 15:38:33
URL: http://fridasyren.blogg.se/
Postat av: Maria

Om du inte gillar matte så lär du ju inte jobba med det i framtiden heller...?

Jag har läst matte C.. Jag har ingen aning om vad vi lärde oss!



Jag tror du blir mer lycklig av att läsa det du vill, för då kommer du ju utvecklas mer än om du sitter och kämpar dig igenom något du egentligen inte vill göra. Som dessutom är självvalt! :O

2011-02-08 @ 09:47:35
URL: http://waitmstar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0